top of page
PTmonique logo

Belangrijke informatie omtrent werkwijze, facturatie en credits

Welkom bij studio PTmonique

We wensen u heel veel plezier en resultaat toe gedurende uw coaching periode in onze studio! Zijn er nog vragen, dan horen wij dat graag!

Assessment

Assessment
Indien u recent het assessment heeft gedaan hopen wij dat u deze goed heeft doorstaan, het kan soms confronterend zijn ;-)
Het is mogelijk dat u de dag na het assessment spierpijn heeft en de tweede dag kan het soms erger zijn, maar de derde dag neemt de mogelijke spierpijn weer af. Probeer zo veel mogelijk te bewegen en drink veel water.

Tijdens het assessment is het soms nodig dat we mensen uitdagen, zodat trainingen kunnen worden afgestemd op uw wensen, mogelijkheden en beperkingen.

​

Een training is dus niet hetzelfde als een assessment. 

Coaching & werkwijze

Graag maken wij u wegwijs is onze online systemen
Op de website www.ptmonique.nl staat soms informatie die alleen toegankelijk is voor onze klanten. Om deze pagina's te bezoeken kan het zijn dat u de melding krijgt dat u ingelogd dient te zijn. Creëer hiervoor een account met uw eigen e-mailadres en wachtwoord.

Facturatie

Facturatie vindt plaats voorafgaand aan uw Personal training/coaching sessies. We hanteren een betalingstermijn van 5 dagen, tenzij anders overeengekomen.
 

We facturen een gemiddeld bedrag per maand, welke afhankelijk is van het aantal training sessies en trainingsperiode. 

Dit betekent dat trainingen en facturatie niet gelijk lopen.

Bij een eventuele  tussentijdse beëindiging vindt dus nog een eindafrekening plaats. Mocht u een training/coaching sessie missen, zie hiervoor het kopje "verplaatsen training/afwezigheid."

Voeding

Het is belangrijk om een keuze te maken in de verschillende voedingsmogelijkheden, een die bij u past! De een vindt het heerlijk om de ochtend te starten met een shake, de ander kiest liever voor een omelet of een kommetje magere kwark, de ander start met een PS. ontbijt.

Hoe meer de wijze van voeden bij u aansluit, hoe makkelijker u het vol houdt en het een nieuwe way of life wordt.

Tijdens onze Personal training/coaching sessies besteden we hier aandacht aan. Indien u hier liever meer tijd en aandacht aan wenst te besteden, kunt u hiervoor ook een aparte voeding afspraak plannen.

PTmonique portaal en Virtuagym app.

Als klant van PTmonique krijgt u toegang tot een uw eigen online virtuele omgeving, waarin uw afspraken en eventuele trainingsschema/programma staan vermeld.


U kunt inloggen via pc/laptop, maar u kunt ook via de appstore of playstore de "Virtuagym" en "Food" app downloaden.
Beide apps zijn onderdeel van uw 'lidmaatschap".
Afhankelijk van uw "lidmaatschap" bij PTmonique heeft u een basis of pro account in Virtuagym.

Zodra wij een account voor u hebben aangemaakt kunt u inloggen met uw "Virtuagym account". We gebruiken hiervoor uw e-mailadres dat bij ons bekend is en indien wij een account aanmaken gebruiken wij het wachtwoord eiwitten.

In de navigatiebalk van de Virtuagym app. onder "Studio PTmonique" vindt u het kopje "Mijn lidmaatschap". Hierin staat alle informatie omtrent uw boekingen, producten, betalingen e.d.

Verplaatsen Training / Afwezigheid

'Tijd' is het meest kostbare bezit op onze aardbol... je kunt het namelijk niet inhalen en niet kopen!

Voor velen zijn we een stok achter de deur en afspraak is afspraak en wij rekenen op uw aanwezigheid.

Als Personal training/coaching klant heeft u, normaliter, wekelijks één of meerdere vaste plek(ken) in onze agenda. 

Wij spreken daarom ook niet over een aantal personal training/coaching sessies, maar over een aantal afgesproken trainingsmomenten op een vaste afgesproken dag en tijd.

Dit betekent dat wanneer u een trainingsmoment mist, wij de gemiste "tijd" niet in kunnen halen. 

Indien u door calamiteiten echt verhinderd bent, bestaat wel de mogelijkheid om een training te verplaatsen.
Let op: dit kan alleen op basis van beschikbaarheid in onze agenda.

 

Wacht niet te lang met het verplaatsen van uw afspraak, want dan hebben andere klanten ook nog de gelegenheid om hun training te verplaatsen.

​

We hanteren een minimaal afmelding-termijn van 48 uur voorafgaand aan uw afspraak. Voorkom dat u binnen 48 uur afmeld, want dan gaat uw trainingsmoment, door ons geautomatiseerde systeem, verloren en dat zou jammer zijn. (Lees ook calamiteiten) 

​

U bent zelf verantwoordelijk voor het verplaatsen van uw afspraak en Virtuagym verwerkt automatisch uw credits. Vanuit belangstelling stellen wij een berichtje via whatsapp of e-mail bijzonder op prijs indien u bent verhinderd. 

 

Bent u niet in de gelegenheid om fysiek aanwezig te zijn op uw afspraak, dan kunt u ook altijd gebruik maken van een ZOOM sessie.
Zo hoeft u geen enkel trainingsmoment te missen!

Annuleren
binnen 48 uur

Calamiteiten

Annulering binnen 48 uur.... ONMOGELIJK NATUURLIJK ;-)... maar ja...... soms komt het voor dat je je les door calamiteiten binnen 48 moet annuleren. Heel vervelend als je les dan verloren gaat.

Je mag ook jouw les "cadeau" geven aan een vriend(in),  familielid, collega die bij ons geen klant is. 

Belangrijk is wel dat deze "klant" het PAR Q formulier op onze website invult.

Indien deze "klant" niet bij ons bekend is zullen wij tijdens een dergelijke les een mini assessment afnemen.

Vanzelfsprekend zijn we graag van tevoren op de hoogte indien iemand anders uw trainingsmoment komt waarnemen.

Credits, gemiste lessen en vakanties.

Hoe zit het nou met de credits, gemiste lessen en vakanties 

Het geautomatiseerde credit systeem van Virtuagym.
 

Als Personal Training studio plannen wij voor u een vast moment in de week in, voor uw personal training/coaching sessie(s).

Het aantal beschikbare plekken is dus beperkt! Dit betekent óók dat we gedurende deze periode geen andere klanten kunnen aannemen of inplannen, aangezien we dit moment voor u hebben gereserveerd.

Indien u door omstandigheden bent verhinderd, bestaat de mogelijkheid om uw trainingsmoment te verplaatsen.
Dit kan op basis van beschikbaarheid in onze agenda.
Met enige regelmaat zijn er inval-momenten beschikbaar en zodra we dit weten, sturen we een berichtje uit zodat je hier gebruik van kunt maken. Het is echter ook mogelijk om de les via ZOOM te volgen, ook als je met vakantie bent ;-)


Zomaar afzeggen
Zomaar afzeggen is natuurlijk geen optie, aangezien wij gedurende een afgesproken periode uw plek hebben gereserveerd. Het is niet wenselijk dat u een buffer aan credits opbouwt, omdat u deze dan vermoedelijk niet meer in kunt halen, naast uw bestaande sessies en dat is zonde.

​

​

Credits/sessies over
Heeft u aan het eind van een afgesproken periode of aan het eind van het jaar nog credits/sessies over, dan is het goed om te weten dat er géén restitutie plaats vindt.
De credits blijven beperkt actief (26 of 52 weken) en komen daarna te vervallen. Zorg er dus voor dat u geen sessies mist of tijdig inhaalt.

Credits/sessies blijven alleen actief bij een lopende overeenkomst. Zodra een overeenkomst komt te vervallen, vervallen ook de credits of tegoeden.

Hoe kun je een les wijzigen
Bent u verhinderd dan dient u eerst uw afspraak te annuleren, waardoor de credits/sessie terug komt op uw account. Vervolgens kunt u, op basis van de beschikbaarheid in onze agenda, een nieuwe afspraak maken.

Voorbeeld: (2024)
Traint u 1 x per week dan reserveren wij voor u als vaste klant 42 vaste personal training/coaching momenten in, in een periode van 12 maanden.
Bij het eerste half jaar zijn dat 21 personal training/coaching momenten in een periode van 6 maanden.

 

52 weken in een jaar  - 42  pt/coaching sessies per jaar = 10 weken geen pt/coaching sessies. 

(We houden dus vooraf al rekening met het feit dat wij door mogelijke calamiteiten, bezoeken aan specialisten en onze eigen vakanties 10 weken afwezig kunnen zijn in deze periode. Vanzelfsprekend worden deze weken van afwezigheid niet bij u doorbelast!! Tijdens deze 10 weken staan er geen sessies gepland. U hoeft dus ook geen sessies in te halen.)

​

​

Credit systeem van Virtuagym

Elke Personal training/coaching sessie van 45 minuten is 9 credits.
U ontvangt hiervoor 42 weken x 9 credits = 378 credits.
Bij een half jaar is dat 21 weken x 9 credits = 189 credits.

Deze credits zijn, in dit voorbeeld, maximaal 52 of 26 weken geldig. Indien u in een week niet in de gelegenheid bent om te trainen adviseren wij u om zo snel mogelijk uw gemiste trainingsmoment in te halen. Het is ook mogelijk om een dubbele sessie in te plannen als er beschikbaarheid is in de agenda. 

U bent zelf verantwoordelijk voor het boeken of verplaatsen van uw, gemiste en tijdig afgemelde, personal training/coaching sessie.

Indien u een personal training/coaching sessie annuleert stellen wij het bijzonder op prijs als u daar een reden voor op wilt geven. Wij hanteren een afmelding termijn van 2 dagen (48 uur) voorafgaand aan uw personal training/coaching sessie. Het systeem verrekend automatisch uw credits. Houd daar rekening mee.

Er is een verschil tussen Personal Training credits en Small Group credits. Credits kunnen niet over en weer worden gebruikt.

Kunt u met enige regelmaat niet in de studio aanwezig zijn, dan is een training via ZOOM ook mogelijk, dus ook tijdens uw vakantie periode een goede stok achter de deur ;-)

Tip; Je kunt dan ook met jouw partner of het hele gezin deelnemen via ZOOM. Door de Corona periode zijn wij hier ook ervaringsdeskundige in geworden ;-)

Afwezigheid Monique

Per jaar houden wij rekening met 42 personal training/coaching sessies (2024) op een vast overeengekomen moment per week.
Deze plannen we voorafgaand aan het nieuwe jaar/periode in.

Afgelopen jaren hielden we zoveel mogelijk rekening met de schoolvakantie periodes, zodat klanten zo min mogelijk lessen hoeven in te halen. 

 

De ervaring leert dat veel klanten tegenwoordig buiten de schoolvakanties van hun vakantie genieten en dat snappen we volledig ;-) Dit betekent dat wij vanaf 2025 rekening gaan houden met deze ontwikkeling. 

​

52 weken in een jaar  - 42  pt/coaching sessies per jaar = 10 weken geen pt/coaching sessies. 

Voorafgaan houden we al rekening met het feit dat wij door mogelijke calamiteiten, bezoeken aan specialisten én onze eigen vakanties 10 weken afwezig kunnen zijn in deze periode.

Vanzelfsprekend worden deze weken van afwezigheid
niet bij u doorbelast!!

Tijdens deze 10 weken staan er geen sessies gepland. U hoeft dus ook geen sessies in te halen.


Aangezien we bij specialistische zorg ook afhankelijk zijn van agenda's van derden, bestaat de mogelijkheid dat we een dag/week dienen te  verplaatsen. Dit heeft echter géén enkele invloed op uw totale aantal training/coaching sessies. 

Facturatie 2024 

Facturatie 2024 

21/42 personal training/coaching sessies x €65,43 inclusief btw (€60,02 excl. btw) gedeeld door 6/12 maanden = €229,- per maand


Het aantal personal training/coaching momenten loopt niet gelijk met de facturatie. 

Werkwijze Personal training sessie

Personal training/coaching is meer dan alleen trainen

 

Normaliter plannen wij 45 minuten voor u in, tenzij anders overeengekomen. Tijdens deze afspraak gaan we geregeld meten en wegen, bespreken wij uw voeding, wordt er getraind, is er ruimte voor een ZeNN moment of een behandeling en zullen we samen uw afspraken beheren. 

 

De invulling van iedere personal training sessie zal anders zijn en wordt gemaakt op basis van de behoefte van de klant, naar inzicht van de personal trainer.

Na afloop van uw Personal Training sessie kunt u genieten van een heerlijk kopje koffie of thee naar keuze.

Clean Supplements - 
Feel good, look good & be(come) healthy 

 

Vol trots presenteren we onze voeding supplementenlijn "Clean Supplements", exclusief verkrijgbaar bij PTmonique. 

 

Hoog gedoseerde vitaminen en mineralen, in de zuiverste vorm, voor het behalen en behouden van optimaal resultaat. Ter ondersteuning en ter verbetering van uw sport- en gezondheidsresultaten.

Supplementen voor afslanken, spieropbouw, detoxen van uw lichaam, vermoeidheid en stress. Onmisbaar voor sportievelingen die maximaal resultaat wensen.

Wij informeren u graag.

Welkom bij studio PTmonique

Zijn er toch nog onduidelijkheden?
Voel je vrij en wees welkom om jouw vragen te stellen.

06-144 40 968

bottom of page